Bankacılıkta Alternatif dağıtım kanallarının payının her
geçen arttığı bilinen bir gerçek. Bu artışta en büyük pay On-line bankacılık
kanallarına ait. Türkiye de henüz tam
olarak birbirinden ayırt etmek mümkün olmasa da Amerika’da yapılan araştırmalar on-line
bankacılıkta mobil bankacılığın(tablet+akıllı telefonlar)payının beklenenden hızlı geliştiğini ortaya
koyuyor.
Konu ile ilgili veriler şöyle
-2013 ilk üç ayında Amerika’da mobil bankacılık müşterilerin
% 40 sadece mobil kanallardan) işlem yapmış. Geri kalan % 60 ise hem mobil hem
de masa üstü/laptop bilgisayarlarından işlem yapmışlar.
- Ülkenin en
büyükleri sayılabilecek Bank of America ve JP Morgan Chase’in müşterilerinde ise bu oran
%66 lara kadar çıkmış durumda.
- Yaş gruplarına bakıldığında ise 25-34 ve 35-44 yaş gruplarındaki
müşterilerin mobil bankacılık
kullanıcıları arasında en büyük paya sahip grup olduğu tespit edilmiş.
- Son olarak Chase ve Wells Fargo 2013 ilk çeyreği sonunda
mobil bankacılık kullanıcılarda yıllık % 30 un üzerinde artış raporlamış
durumdalar.
Windows tabanlı tablet ve telefonlarda bu ayrımı yapmak pek
mümkün olmasa da gelecekte müşterilerimize ulaşmada ana kanalın tablet ve
akıllı telefonlar olacağını tahmin etmek güç değil.
Yorumlar
Yorum Gönder